Alla har cancer.

Jag har tänkt i några dagar och kommit fram till MIN egna teori om cancer. Det är ett känsligt ämne för många men jag känner att min teori är rätt bra faktiskt. 

Jag tror att alla bär på cancerceller, men kroppen "väljer" själv att utveckla dessa eller inte. Väljer är nog inte rätta ordet men det är väl det som förklarar mest hur jag tänker. 
Man kan även göra saker som påbörjar denna spridningen och utvecklingen av dessa cancercellerna genom att röka,alkoholintag och solning osv. Vissa är också känsligare än andra för detta, vissa tillochmed är immuna. 
Varför får denne cancer? Jo, för den utsätter sin kropp för gifter och liknande som är cancerframkallande. 

Varför skulle en som har rökt,druckit och solat INTE få cancer? För den har såpass bra försvar och möjligtvis är immun mot dens egna cancerceller. 

Sedan finns det vissa kroppar som är svaga. Dom utvecklar cellerna okontrollerat. Det är kanske därför så många "friska" får cancer. Har läst om ickerökare, riktigt hälsosamma personer som fått lungcancer, strupcancer osv. Varför får dom detta?
Min förklaring skulle vara att dom bara får det. Även om dom rökte eller drack alkohol skulle dom fått det. Av vilken anledning? För dennes kropps celler skulle ha svagare försvar mot cancercellena som redan finns. 


Finns säkert bevis som visar att min teori inte stämmer, men det är helt OK :P Det är trots allt min egna lilla teori, det är inte meningen att den ska stämma haha. Men vemfan vet om man läser i tidningen om 20 år att detta stämde? Då borde jag väl få ett nobelpris eller nått.. vettefan :P  Varför ens vänta? Ge mej det jävla priset nu!


Imon(idag, kl är 01.37) får vi beskedet om min mormors cancer. Jag är rädd, men jag hoppas och ber till högre makter att jag får höra något positivt.. Men det vet jag imorgon runt 11.  Önska hela familjen lycka till :P

Puuuuuuuusss haj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0